Arbeidsongevallen voor werknemers
Als werkgever bent u verplicht om een arbeidsongevallenverzekering af te sluiten. Hiermee zijn uw werknemers verzekerd voor lichamelijk letsel dat zij oplopen door een arbeidsongeval of tijdens het woon-werkverkeer.
Dekking
De verzekering vergoedt de volgende kosten:
- Medische kosten
- Vergoeding voor nabestaanden bij overlijden
- Vergoeding bij blijvende arbeidsongeschiktheid
Extra opties voor uw werknemers:
- Verzekering voor lonen die boven het wettelijk loonplafond liggen, tot een vooraf overeengekomen maximum
- Verzekering voor privé-ongevallen, die een loongedeelte bovenop de standaardvergoedingen dekt
Extra opties voor u als werkgever:
- Persoonlijke ongevallenverzekering voor de werkgever
- Verzekering voor patronale bijdragen, die niet onder de basisdekking vallen
Premie
De voorlopige premie wordt berekend op basis van de lonen. Na afloop van het kalenderjaar wordt de definitieve premie vastgesteld op basis van de werkelijk uitbetaalde lonen.